Ledenbijeenkomst 21-05-2019

Deze keer waren we te gast bij MFC De Drieschaar in Ossendrecht, waar bij aankomst de koffie en thee met cake al klaarstonden.

De middag begint met een presentatie door Remmerswaal Accountants over bedrijfsoverdracht en bedrijfsopvolging.

Ledenbijeenkomst 21-05-2019

Jankees van den Hoek AA RAB en Frank Voermans RB vertellen ons dat er heel wat bij komt kijken om een bedrijfsoverdracht of –opvolging zo succesvol mogelijk te laten verlopen. Wil je het goed doen, met zo weinig mogelijk belastingafdracht, zul je het goed voor moeten bereiden. Het is belangrijk om hier op tijd mee te beginnen, omdat sommige stappen veel tijd kosten wegens voorwaarden/besluiten.

Jankees bespreekt het proces, de verschillende fases en de tijdsduur hiervan, het verkoop klaar maken en de waardebepaling van de onderneming, de financiering en de verschillen tussen structuren en vormen. Na ook de juridische aspecten te hebben behandeld is het de beurt aan Frank om in te gaan op de fiscale aspecten. Tegen welke belastingen kan je oplopen bij bedrijfsopvolging? Hoe kan je belasting besparen? Hij laat ons aan de hand van diverse voorbeelden zien, hoe je een overname/opvolging zo succesvol mogelijk kan laten verlopen.

Al met al een heel interessante presentatie, waarvoor wij hen hartelijk danken.

Na de presentatie volgt een korte ledenvergadering en we sluiten gezellig af met een drankje en een aantal lekkere hapjes aan de bar van De Drieschaar.