Versteden 30-5-2018

Terugblik ledenbezoek Versteden 30 mei 2018

Zo’n 23 leden en introducés van de bedrijvenvereniging begaven zich op weg om een bezoek te brengen aan het ZWH lidbedrijf Versteden BV op het industrieterrein Noordland in Bergen op Zoom. Zij werden ontvangen door de gastheren van de middag: technisch directeur Erwin Simons en commercieel directeur Peter Bogers.

Even na drie uur heet ZWH-voorzitter Leny Moerbeek de leden van harte welkom en memoreert aan een eerder bezoek aan Versteden toen zij (tot begin vorig jaar) nog op de Kooi in Hoogerheide waren gevestigd. Ondertussen zijn ze al weer een jaar volledig operationeel vanuit deze nieuwe locatie. Zij geeft het woord aan Erwin Simons.

Erwin Simons en Peter BogersErwin neemt in een korte presentatie de leden mee in de historie van Versteden. Het bedrijf is in 1978 gestart door Joep Versteden en bij gebrek aan opvolging bij Versteden hebben Erwin en Peter in 2008 via een management buy-out het bedrijf overgenomen. Dat moment viel samen
met de bankencrisis en de zorgen die ze daardoor hadden over onder meer de financiering van de overname leverde toen toch wel enige slapeloze nachten op. Maar het bedrijf had, door het bijzondere product en het daar aan gekoppelde concept van dienstverlening, ook de tijden mee en het bedrijf groeide voortvarend. De onderlinge taakverdeling tussen Peter Bogers en Erwin Simons in de leiding van het bedrijf wisselde in de loop van de tijd. Erwin is het technische deel gaan aansturen en Peter het commerciële deel.

Vervolgens gaat Peter Bogers verder met de presentatie en die geeft een inkijkje in het product: glasvezelversterkte leidingsystemen. Om het concept van integrale dienstverlenging aan de buitenwereld duidelijk te maken, hebben ze ook een imagocampagne gevoerd: “We are people” om de boodschap te brengen dat Versteden meer is dan een bedrijf dat alleen een buis maakt. Het bedrijf groeide op de locatie in Bergen op Zoom in het afgelopen jaar verder door. Nu zijn er zo’n 120 medewerkers en wordt op sommige afdelingen al in twee ploegendienst gewerkt. In de presentatie  komen diverse grote projecten en bedrijven voorbij; veel van de klanten zijn grote chemische bedrijven, maar ook levert Versteden uitlaatpijpen voor de luxe jachtenbouw.

Versteden buitenterreinDoor de presentatie zijn de leden al wat opgewarmd voor de rondleiding: via het bedrijfsbureau en het productiekantoor wordt de productiehal bezocht waar onder meer medewerkers aan de slag zijn om de buisdelen met glasvezeldoek te omwikkelen. Op het buitenterrein is een grote voorraad aan buisdelen te zien. Bij de rondleiding beantwoorden de gastheren vele vragen van de geïnteresseerde deelnemers. Na een uur keren de twee groepen weer terug naar de kantine waar voorzitter Leny Moerbeek de
gastheren dankt voor de ontvangst en hun interessante presentatie en  rondleiding. De leden worden vervolgens getrakteerd op een aansluitende informele borrel om nog even na te praten over dit informatieve bezoek. Hier wordt door de leden volop gebruik van gemaakt en zo wordt teruggekeken op een mooi bezoek aan Versteden BV.